Search
Close this search box.

Морал

„Најважниот човечки потфат е стремежот
 кон моралот во нашите постапки“.
– Алберт Ајнштајн.

Наједноставната дефиниција за моралот е дека тоа е збир од постапки односно правила со кои се оценува што е добро а што е лошо однесување. Моралниот развој е процес низ кој се развиваат ставови и однесувања кон другите луѓе во општеството, врз основа на социјалните и културните норми, правила и закони.

Моралниот развој е грижа за секој родител, но таа улога ја имаат и наставниците. Подучувањето на децата да разликуваат добро од лошо и да се однесуваат соодветно е целта на родителството.

Во време кога децата се изложени на многу лоши примери од сите страни, од особена важност е уште од најмала возраст да се подучат на вистинските морални вредности, со што од нив ќе направиме подобри личности.

Цел на програмата

Целта на оваа програма е да им помогне на децата да се развијат како морални, граѓански, добри, воспитани, не-силеџиски, здрави, критички, успешни, традиционални, усогласени или општествено прифатливи поединци.

Принципи

  1. Вашиот карактер е дефиниран од она што го правите, а не од она што го кажувате или верувате.
  2. Секој избор што го правите помага да се дефинира каков човек ќе изберете да бидете.
  3. Добриот карактер бара да се направи вистинската работа, дури и кога тоа е скапо или ризично.
  4. Не мора да го земате најлошото однесување на другите како стандард за споредба за себе. Можете да изберете да бидете подобри од тоа.
  5. Она што го правите е важно, а една личност може да направи голема разлика.
  6. Смислата на имањето добар карактер е тоа што ве прави подобра личност и го прави светот подобро место.

Ефекти

Впивањето морални вредности кај детето ќе ги има следните позитивни ефекти.

  1. Помага да се изгради позитивен карактер со особини како што се сочувство, почит, љубезност и понизност.
  2. Го прави детето да прави разлика помеѓу доброто и погрешното или доброто и лошото. На крајот може да промовира рационално размислување и непристрасно расудување.
  3. Обезбедува перспектива што ги обликува ставовите и верувањата кон различните аспекти на животот.
  4. Ја зголемува нивната самодоверба и им помага да останат позитивни дури и во тешки ситуации.
  5. Им овозможува на децата да ја канализираат својата енергија во вистинската насока.
  6. Работи како морален компас што им помага да се држат настрана од негативното влијание на врсниците, социјалните медиуми или општеството воопшто, додека растат во тинејџери или возрасни.
  7. Помага во поставувањето високи стандарди на општествено живеење кои помагаат да се развие општеството во целина.

Содржина на програмата

Програмата се фокусира на шесте столба на карактерот, односно основните етички вредности:

ДОВЕРЛИВОСТ

  • Бидете искрени.
  • Не лажете, изневерувајте или крадете.
  • Правете го тоа што велите дека ќе го направите.
  • Имајте храброст да ја направите вистинската работа
  • Изградете добра репутација
  • Бидете лојални – застанете на страна на семејството, пријателите

ПОЧИТ

  • Однесувајте се кон другите со почит
  • Бидете толерантни кон оние кои се различни од вас.
  • Бидете љубезни кон другите.
  • Однесувајте се културно, без пцости
  • Не се заканувајте, не удирајте или повредувајте некого
  • Постапете мирно со гневот, навредите и несогласувањата.
  • Бидете внимателни кон чувствата на другите.

ОДГОВОРНОСТ

  • Правете го она што треба да го направите.
  • Обидете се да го дадете најдоброто од себе.
  • Бидете истрајни. Продолжете да се обидувате.
  • Користете само-контрола.
  • Бидете самодисциплинирани.
  • Размислувајте пред да дејствувате. Размислете за последиците.
  • Бидете одговорни за изборите кои ги правите.

ПРАВЕДНОСТ

  • Играјте според правилата.
  • Свртете се и споделете.
  • Бидете со отворен ум. Слушајте ги другите.
  • Немојте да ги обвинувате другите.

ГРИЖА

  • Биди љубезни.
  • Бидете сочувствителни и покажете дека се грижите за другите.
  • Изразете благодарност.
  • Простете им на другите.
  • Помогнете им на оние кои имаат потреба од помош.

ГРАЃАНСТВО

  • Направете личен придонес за да го подобрите вашиот дом, училиште или заедница.
  • Соработувајте.
  • Вклучете се во работите на заедницата.
  • Останете информирани. Гласајте.
  • Биди добар сосед.
  • Почитувајте ги законите и правилата.
  • Направете избори што ја штитат безбедноста и правата на другите.
  • Заштитете ја животната средина.

Зошто е важна едукацијата на карактер?

Едукацијата на карактер е важна затоа што се фокусира на неговите 4 аспекти:

Морален карактер

Квалитетите кои ни помагаат да бидеме најдобро јас, вклучувајќи ја доверливоста, почитта, одговорноста, правичноста, грижата и граѓанството.

Изведбен карактер

Квалитетите кои ни помагаат да ја завршиме нашата најдобра работа, вклучувајќи самодисциплина, трудољубивост, организација и самодоверба.

Интелектуален карактер

Потребни се вештините и особините за да се биде мотивиран и посветен ученик, критички мислител и креативен решавач на проблеми, вклучувајќи љубопитност, интелектуална автономија, понизност и отворен ум.

Граѓански карактер

Потребни се вештините и особините за да се биде етички, ангажиран граѓанин кој покажува лидерство, тимска работа, учтивост и создава позитивни промени во нивната заедница.

Едукацијата на карактер овозможува постигнување успех и раст во:

Академски студии

Студентите ќе станат мотивирани и посветени ученици способни да се самонасочуваат и да ја следат мудроста. Тие ќе имаат начин на размислување за раст и ќе бидат критички мислители и креативни решавачи на проблеми кои разбираат и применуваат знаење, демонстрираат интелектуален интегритет и можат да решаваат предизвикувачки проблеми. Овие вештини потоа се преведуваат од академски контексти во полиња за кариера.

Социјално-емоционално учење

Студентите ќе можат да покажат самосвест, самоуправување, одговорно одлучување, социјална свест и вештини за односи. Студентите кои развиваат социјално-емоционални компетенции се подготвени да работат со други во нивниот академски, личен и професионален живот.

Државјанство/Лидерство

Учениците можат да ги користат своите вештини за критичко размислување и решавање проблеми, како и нивните социјално-емоционални компетенции за да бидат етички, ангажирани граѓани и лидери кои им служат на своето училиште, семејството, работните места и заедницата како доверливи, почитувани, одговорни, правични и фер и грижлив агент за промена.

Начин на работа

Централен дел на програмата се видеата кои во случајов се структурирани во три чина. На децата им се покажува прво првиот дел а потоа се води дискусија. Со помош на однапред подготвени прашања за дискусија учениците се вклучуваат во значајно размислување за она што штотуку го виделе, ги вежбаат и да ги обучуваат нивните мисловни вештини и потоа ви даваат начин да ги процените и зајакнете нивното разбирање за важните идеи пред да продолжите понатаму со следниот чин од видеото.

Освен учество во дискусија, учениците добиваат индивидуални задачи (за пишување), групни активности а во процесот се вклучуваат и родителите кои добиваат инструкции по е-пошта, со што се максимизира влијанието и корисноста на видеото.

Реализација

Предавањата се одржуваат онлајн, во виртуелна училница. Обуката ја изведуваат искусни, обучени предавачи, врз основа на стандардизиран курикулум и учебници.

Сертификат

По завршувањето на сите предвидени активности, кандидатот добива сертификат.